Header Image

Campania precedenta

Despre campanie

În conformitate cu programul Phare al Comisiei Europene din 1999 pentru dezvoltarea serviciilor de sprijin pentru copii, implementat de Autoritatea Nationala pentru Protectia Copilului si Adoptie, a fost lansata o campanie de informare publica pentru prevenirea abandonului si a institutionalizarii copiilor din România. Campania a fost implementata în perioada mai 2001 - octombrie 2002.

Ca urmare a succesului acestei campanii, a fost derulata o noua campanie sub aceeasi denumire în perioada noiembrie 2002 - noiembrie 2003.

Obiective

Prin intermediul sloganului campaniei - "Casa de copii nu e acasa" - campania a urmarit informarea familiilor si a publicului larg în legatura cu importanta cresterii copiilor în sînul familiei si cu efectele negative si de durata pe care abandonul si institutionalizarea le pot avea asupra evolutiei unui copil. Campania a mai urmarit si popularizarea serviciilor alternative existente care vin în sprijinul familiilor aflate în dificultate.

Campania trecuta a inclus spoturi TV, radio, publicitate în ziare, reviste si panouri stradale, precum si o campanie sustinuta de relatii publice.

Schimbarea mentalitatilor publicului larg cu privire la sistemul public de îngrijire a copilului a constituit o parte importanta a proiectului. Campania a insistat pe prezentarea solutiilor alternative la institutionalizare si pe importanta reintegrarii copiilor în familiile lor, promovînd în acelasi timp adoptiile la nivel national.

În paralel cu campania, a fost lansata o linie telefonica gratuita pentru informare publica, unde s-au oferit informatii referitoare la locurile unde trebuie cautat ajutor si la tipurile de solutii alternative aflate la dispozitia parintilor, a familiilor si copiilor aflati in dificultate.

 

English version

designed by Webdesigner.ro